mojeID – informacje ogólne
Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości
w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia
z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia
z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
Czym jest mojeID?
MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację danych klienta za pomocą bankowości internetowej. Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
MojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala
w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy,
w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Możliwości oferowane przez mojeID
Korzyści
Proste rejestrowanie się i logowanie u dostawców usług.
Poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
Korzystnie z większej liczby usług online lub dostępu do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
Zastosowanie
Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu).
Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu).
Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
Rejestracja wniosku/formularza.
Przedłużenie umowy.
Dostęp do portalu klienta.
Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych.
Zakup leków przez internet.
Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo.
Opłacanie abonamentu.
Sprzedaż polisy przez internet.
Odnowienie polisy (Direct).